金子 雅也先生 MASAYA KANEKO
東洋大学 国際観光学部 専任教員(外国語講師)
ETS TOEFL ITP® Teacher Development Workshop Facilitator
Temple大学大学院教育学研究科英語教授法修士課程、応用言語学博士課程に進学。筑波大学にてアカデミックリーディング・リスニングを対象とした語彙指標の研究を行い博士号の取得。東京電機大学、東海大学、東洋大学総合情報学部などを経て、2025年4月より現職。
TESOL、コーパス言語学
Kaneko, M. (2014). Is the vocabulary level of the reading section of the TOEFL internet-based test beyond the lexical level of Japanese senior high school students? Vocabulary Learning and Instruction, 3(1), 44–50.
Kaneko, M. (2015). Vocabulary size required for the TOEFL iBT listening section. The Language Teacher, 39(1), 9–14.
Kaneko, M. (2020). Lexical frequency profiling of high-stakes English tests: Text coverage of Cambridge First, EIKEN, GTEC, IELTS, TEAP, TOEFL, and TOEIC. JACET Journal,64, 79–93.
Kaneko, M. (2023). Effects of written and spoken discourse variations on receptive vocabulary in TOEFL iBT: Vocabulary loads and text coverage of the Academic Word List. ARELE, 34, 1–15. 他