ETS Japan
TOEFL

TOEFL®テスト日本事務局

団体・教育関係者

ETS TOEFL ITP® Teacher Development Workshop Facilitator

プロフィール

金子 雅也先生

金子 雅也先生 MASAYA KANEKO
東洋大学 総合情報学部総合情報学科 助教

ETS TOEFL ITP® Teacher Development Workshop Facilitator

略歴

2005年Temple大学大学院にて英語教授法修士号を取得。中学校、高等学校、専門学校、大学での教諭を経て、2020年4月より現職。

専門

TESOL、コーパス言語学

TOEFLに関するジャーナル論文

Kaneko, M. (2014). Is the vocabulary level of the reading section of the TOEFL internet-based test beyond the lexical level of Japanese senior high school students? Vocabulary Learning and Instruction, 3(1), 44–50.
Kaneko, M. (2015). Vocabulary size required for the TOEFL iBT listening section. The Language Teacher, 39(1), 9–14.
Kaneko, M. (2020). Lexical frequency profiling of high-stakes English tests: Text coverage of Cambridge First, EIKEN, GTEC, IELTS, TEAP, TOEFL, and TOEIC. JACET Journal,64, 79–93.
Kaneko, M. (2023). Effects of written and spoken discourse variations on receptive vocabulary in TOEFL iBT: Vocabulary loads and text coverage of the Academic Word List. ARELE34, 1–15. 他

 
line
twitter
facebook
教員向けライティング指導ツール
TOEFL ITP®︎テスト
TPO
目標スコア別!おすすめ教材をチェック!